HTML

"Az élet egy nagy kaland"

Minden, ami történik velem és körülöttem, ahogy éppen eszembe jut, vagy kikívánkozik belőlem. Én már talán részben "megnyugodtam", bölcsebb lettem, megpróbálom úgy tekinteni, hogy az élet egy nagy kaland, hol szép, hol keserves kaland...

Friss topikok

• Alapito: @\"egyetlenegy\": mert mindegy hogy hol vagyunk :) (2009.04.17. 18:33) Valami más...
  • Alapito: @\"egyetlenegy\": Többet tudsz nyújtani mint gondolnád! :) Kellemes Húsvétot Nektek!!! (2009.04.12. 14:19) Nem vagyok ám pesszimista...
  • Alapito: @\"egyetlenegy\": nem igazodtam ki mindenen még de majd alakul..akkor is jobb itt..nem tudom miért.. (2009.04.10. 09:51) Egy újabb "áthozat"
  • Alapito: csók..látom megérkeztél..:) (2009.04.09. 03:56) Közbeszéd...
  • \"egyetlenegy\": @ildsisy: Metaláltam, hol kell válaszolni. Köszi a hozzászólást, majd olvasgatok Nálad többet is. (2009.04.08. 21:17) "Előszó"

Linkblog

Kirándulás Németországba

2009.06.16. 13:30 \"egyetlenegy\"

Kirándulás Németországba...

A következő kirándulást a változatosság kedvéért más irányba, Németországba tettük.

Először a szomszédos, még luxemburgi, német határ menti kisvárost Mondorfot érintettük. (kissé bonyolult a megfogalmazás, mert adódik akár olyan helyzet is, hogy egy kereszteződést elhagyva jobbra Németország, balra Franciaország és a hátam mögött Luxemburg van) Mondorf két nevezetessége a Kaszinó és a Gyógyfürdő. A Kaszinóról most nem írok, az egy külön élmény és külön írás.

A gyógyfürdő olyan, mint a mi Hévizünk, a vizét ivásra is használják gyomorbántalmak ellen és a meleg vizes medencékben a reumatikus betegségeket lehet kúrálni. Hideg vizes úszómedencéje is van és természetesen mindenféle gyógyító kezeléseket lehet rendelni, mint pl. masszírozás, iszappakolás stb. A fürdő és a kaszinó melletti árnyas, öreg fákkal teli parkban egy csodálatos rózsakertben sétálhatunk. Nagyon sokféle rózsában gyönyörködhetünk és egy kis kávézó is megbújik a kertben. A rózsakertet elhagyva egy kis pisztrángos patak mentén haladhatunk tovább és egy kis hídon át alig öt perc elteltével Franciaországba érhetünk. Csak annyi az egész, hogy a patak és a hidacska egyik fele egy francia a másik egy luxemburgi utca.

Az igazi úti cél a Saarvidék és egy csodálatos kisváros Saarburg következett. Mondorfot elhagyva német területre értünk. Utunk végig a Saar folyó mellett vezetett és egy darabig együtt haladt a vasúttal. Egyik oldalon a folyót láttuk a partján szőlőskertetekkel. A szabályos kertek között az utakon ott álltak az autók jelezve, hogy a szőlősgazdák dolgoznak. A másik oldalról sziklás hegyek emelkedtek acélhálóval védve a kőhullás ellen. Egy idő után egyre magasodtak és zordabbak lettek a hegyek és mélyültek a völgyek, gyönyörű fenyőerdők követték egymást és érezhetően friss volt a levegő, nem csoda, hiszen az Ardennek hegyeit láttuk. Két Saar kanyart is magunk mögött hagytunk, a Saar kanyarok hasonlóan festőiek, mint a mi Dunakanyarunk, csak magasabbak a hegyek. A hegyek között megbújva találtunk rá a csodálatos kisvárosra, Saarburgra. Ahogy szoktuk mondani, „olyan mint egy ékszerdoboz”. Attól félek nem tudom írásban átadni azt a látványt és hangulatot, ami elénk tárult. A városkát, így a főterét is egy patak szeli ketté. Két partján állnak a házak, üzletek, kávéházak, a szabadtéri asztaloknál színes ernyők alatt ülnek az emberek és mindenütt sok virág van. A patak lejtős, kis zuhatagok duzzasztják a vizét és három malomkerék is dolgozik a vízi molnárnak. Ablakaiban piros muskátlival a vízi molnár háza emelkedik a patak fölé. Talán Szentendréhez hasonlíthatnám a városkát, utcái zeg- zugosak, emelkedők, lejtők követik egymást és szűk sikátorok. A fantasztikus képhez tartozik még egy vár és egy templom. Mi a belső téren sétálgattunk, a vár inkább továbbhaladva az országútról látszott a legjobban.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.